vasilisalt έγραψε:Νομίζω πως τα πράγματα είναι απλά.
Τα έχουν πει και αρκετοί γεροντάδες.
Με τις κάρτες και τα τοιαύτα θα καταφέρουν να είναι ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ
η σχέση του πολίτη με αυτά.
Όποιος δεν συμμετέχει, θα δυσκολεύεται πολύ,
Κάποια στιγμή ως ΜΟΝΟΔΡΟΜΟ θα μας φέρουν και το χάραγμα.
Η θέση της εκκλησίας δεν είναι τόσο απλή.
Από τη μία δεν φαίνεται δυνατό να απαγορεύσει ΑΠΟ ΤΩΡΑ στους πιστούς να τη παραλάβουν,
γιατί δεν έχει επαρκή επιχειρήματα.
Από τη άλλη νομίζω δεν πρέπει να ξεκινάει με ευχολόγια για τη κάρτα, γιατί δίνει λάθος μηνύματα
και για τώρα αλλά βασικά για το μέλλον.
Νομίζω πως καλά κάνει η ιεραρχία και το μελετά με δύο και ίσως με περισσότερες επιτροπές.
Γιατί λέμε ότι δεν είναι χάραγμα, αλλά πρέπει να κλείσει κάθε πιθανότητα περί τούτου.
Και νομίζω πως τελικά αν δεν είναι χάραγμα, να πει το ναι με ΔΕΚΑΔΕΣ ΟΜΩΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ, ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ, ΠΡΟΤΡΟΠΕΣ,
ώστε να καταλάβει το πλήρωμα τους φόβους για το μέλλον!!! Να καταλάβει που το πάνε.
Τώρα για τους σκληρούς.
Μια απόφαση έτσι απλά της ιεραρχίας για καταδίκη της κάρτας θα είναι πιθανό να λειτουργήσει απέναντι στους πολίτες
όπως το παραμύθι με το ψέυτη βοσκό που φώναζε συνέχεια για κλέφτες, και όταν τελικά ήρθαν δεν τον πίστεψε κανένας.
Και επίσης αφ υψηλού εύκολα τα λέτε.
Τον κακομοίρη τον παππού που τον έπεισαν για το σατανικό ΑΜΚΑ, ποιος θα τον βοηθήσει που πρέπει να ζει χωρίς περίθαλψη?
Δεν είναι τόσο απλά.
Για τους μαλακούς.
Η αλλοίωση γίνεται σιγά και σταθερά.
Όταν κάποιος έχει βάλει στο μάτι το ωραίο σου περιουσιακό στοιχείο, πρώτος πάντα σου δίνει δανεικά και βοήθεια.
Δεν είναι όλα όπως φάινονται.
Ας είμαστε λίγο επιφυλακτικοί. Δεν είναι κακό να το εξετάσουμε και να το ξαναεξετάσουμε και να το δούμε από όλες τις πλευρές του.
Είναι πράγματι ένα πολύ δύσκολο θέμα ,το δυσκολότερο πιστεύω που έχει και είχε να αντιμετωπίσει άνθρωπος επί της γης .
Δεν πρόκειται για το χάραγμα .....Αυτό ,όταν υπάρχει η Αγάπη και η Πίστη στον Κύριο , είναι ρητά βδελυρό και καταδικαστέο και με όλες τις μετέπειτα επιπτώσεις .
Άλλο είναι το δύσκολο.
Το δύσκολο είναι οι γρήγορες αποφάσεις ,αποφάσεις τύπου δεν παίρνω την κάρτα και δε σκέφτομαι τίποτε άλλο από αυτό ,και το θέμα τελείωσε , έκλεισε.
Αποφάσεις που ναι μεν σου προσφέρουν τη χαρά της γενναιότητας και της αυτοθυσίας του <<Εγώ σου >>στο βωμό της έμπρακτη Πίστης και Αγάπης σου προς τον Καλό Θεό ,αλλά έρχονται τότε δικαίως στον αμαρτωλό σου νου όλοι αυτοί οι αντιμαχόμενοι συνειρμοί που περιπλέκουν καταστάσεις και δε σε αφήνουν να γνωρίσεις ,να κατασταλάξεις και χωρίς καμιά αμφιβολία να αποφασίσεις πιο είναι το πρέπον και η αλήθεια όχι μόνο για τον εαυτό σου αλλά και για το κοινωνικό σύνολο που επηρεάζεται λόγω της κοινωνικής σου θέση από εσένα .
Όταν η Εκκλησία με την μέχρι τώρα στάση της ,σου επιδεικνύει φανερά το δρόμο της υπομονής και της προσευχής ,ποιος είμαι εγώ ο τιποτένιος που θέλω να γίνω μπροστάρης στο αγώνα και να αφήσω την Μητέρα Εκκλησία πίσω από εμένα τον
τρισάθλιο και κομπορρήμονα;
Ποιος είμαι εγώ αυτός που θα κρίνω ,κατακρίνω ,και καταδικάσω τον κάθε έναν και ιδίως Επίσκοπο για καταστάσεις που από μακριά ίσως δείχνουν τις προθέσεις τους ;
Ας κάνουν ό,τι θέλουν ,όχι πως δε με νοιάζει ,αντίθετα μάλιστα .
Προτιμώ όμως να μη μιλώ .
Όποτε είπα κάτι παραπάνω το μετάνιωσα πικρά .
Χίλιες φορές ας μου βγει ένας βαθύς αναστεναγμός για τα τεκταινόμενα που συμβαίνουν και που δε συμφωνώ ,παρά να βγω στο βήμα ως επικριτής των πάντων και να σηματοδοτώ καταστάσεις και να χαράσσω δρόμους .Αναμένω πολλά από την Εκκλησία μας. Κάποια στιγμή βεβαίως θα μιλήσει.
Είμαι απόλυτα σίγουρος ότι αυτό θέλει ο Δίκαιος Θεός.
Ειλικρινά δε θέλω να πρωτοστατώ ,δε θέλω να φαίνομαι ,και γι` αυτό δεν έχω ,αν προσέξατε εκφράσει επαρκώς τη γνώμη μου επί του σοβαροτάτου τούτου σωτηριολογικού ζητήματος ,παρά μόνο αρκούμαι να αναδημοσιεύω άλλων αδελφών θέματα επιδεικνύοντας εμμέσως κάποιες ας το πω θέσεις μου.
Δε θα συνεχίσω άλλο .
Συμφωνώ με το ύφος ,την αποφασιστικότητα ,τους στοχασμούς και τα διλήμματα
του Βασίλη.
Μα πάνω απ` όλα συμφωνώ να εγκαρτερούμε και να εμπιστευόμαστε όσο τίποτε άλλο
την Εκκλησία μας .
Την Ορθόδοξη Εκκλησία μας δεν την διοικούν οι Αρχιερείς και Πατριάρχες ανά την Οικουμένη ,αλλά το Άγιο Πνεύμα ,το Πνεύμα της Αληθείας ,Αυτό που φωτίζει και ενδυναμώνει τους την πίστη και αγάπη κατέχοντες.
Κι αν όλοι αυτοί προδώσουν την Αγία μας Εκκλησία , η Εκκλησία μας ποτέ μα ποτέ δε θα
μας εγκαταλείψει .Πάντα κοντά μας θα `ναι ,και στη ζωή και στο θάνατο .
Αμήν!